Mercedes S 63 AMG Cabriolet Interieur

Bekijk 41 foto's
Door: BV 17-04-2016

Meer dan vijf meter moet toch voldoende zijn om vier inzittenden de benen te laten strekken, zou je denken? Dat is het niet. Uiteraard zijn er veel slechtere cabrio’s om achteraan in plaats te nemen. Misschien zijn er wel weinig betere. Het doet echter weinig af aan de observatie dat het er achteraan toch nog net iets krapper is dan verwacht. De schuldige: de schier eindeloze neus van het ding. Dat de S-Klasse Cabrio niet efficiënt met ruimte omgaat, wordt nog pijnlijker duidelijk wanneer je de koffer opent. Daar krijg je met de kap open met moeite twee reistrolleys in. Amper 250l groot is het er met het dak open. Er past meer in een SLC - de kleinste roadster van het merk. Probeer dat eens uit te leggen. Dak dicht en het is 350l. Beter, maar nog altijd niet exeptioneel.

Afmetingen

Door z'n proporties oogt de S-Klasse Cabrio lager dan hij eigenlijk is. Dat heeft als voordeel dat het wel aanvoelt alsof je laag zit, maar je niet zo diep valt als zou kunnen. Nogal wat klanten koop dit soort auto pas wanneer enkele andere levensdoelen vervult zijn en dan is comfortabel in- en uitstappen meegenomen. Luxe en snufjes voeren het hoge woord hier met als je wil zelfs accenten in kristal en exotische houtsoorten naast grote adaptieve displays, niet minder dan 11 verwarmbare contactoppervlakken (waaronder het stuur en de elleboogsteunen naast de evidente zetels).

Cabrio, heel het jaar rond

Al die warmtekussens zijn er om ervoor te zorgen dat je met je S Cabrio het jaar rond onder een onbelemmerde hemel kan rijden. Een elektrisch bediend windsherm, de eerder al aangehaalde voorruitspoiler en een hoofdsteun die warme lucht je nek in blaast, zorgen ervoor dat dat geen dode letter hoeft te blijven. Dakloos door een sneeuwlandschap? Waarom niet. En weet dat wanneer je toch met het dak dicht rijdt, de isolatie niet moet onderdoen voor die van een auto met een stalen dak.

Geef commentaar
comments by Disqus