Renault Talisman 1.6 dCI 160 EDC Initiale Paris Inleiding

Bekijk 26 foto's
Door: BV 20-11-2015

Op het Autosalon van Brussel lanceert Renault z’n nieuwe Talisman op de Belgische markt. Die komt er als vierdeurs berline en als break - GrandTour. De messen worden geslepen voor een strijd in het D-segment. Daar waar de Passat, Mondeo, Insignia, 508, i40 en consoorten huizen en de lat dus erg hoog ligt.

Downsizing ten top

De Talisman komt net als de Espace (waar hij de technische structuur van leent) alleen met kleine motoren op de markt. Downsizing ten top. Renault probeert je dat te doen vergeten door zo weinig mogelijk over de cilinderinhoud te spreken, maar de benzines zijn allemaal zestienhondertjes - 150 of 200pk sterk - en terwijl de diesels van 130 en 160pk dat vermogen ook uit een gelijkaardig slagvolume puren, is de 110pk sterke instapper nog een deciliter kleiner.

Scherpe instapprijs

De Talisman doet het naar keuze met een handbak of een automaat met dubbele koppeling (met 7 verzetten bij de benzine en 6 bij de diesel) en kan ook van vierwielsturing voorzien worden. In die laatste configuratie is die door ons aan de tand gevoeld (diesel, automaat, 4control). In de uitvoering ‘Initiale Paris’. Een nieuw luxelabel met specifieke materialen, snufjes, details en sierlijsten. Wie dat in de oren klinkt als een uitrustingsniveau… heeft helemaal gelijk. Er wordt gewoon wat meer gebakken lucht bij verkocht. De Talisman kost in deze uitvoering minstens € 38.850, wat toch al ver van de nochtans aantrekkelijke basisprijs van € 25.850 af ligt.

Geef commentaar
comments by Disqus