Als je een beetje een snellere auto wil en toevallig een hekel hebt aan rode accenten of biesjes, kan je de hoop maar beter opgeven. Elke hot hatch heeft het, en deze 308 GTi is niet anders. Stiknaden, bij de aluminium versnellingspookknop (die te koud is in de winter en veel te warm in de zomer), in het centrale display en als je de sportknop-induwt is ook het hele instrumentarium rood. Je kan die aanpassingen zetten naast de aluminium pedalen en de kuipzetels. Die zitten overigens erg fijn en bieden voldoende steun zonder hard of beklemmend te zijn. En ze nemen ook nauwelijks meer plaats in beslag dan de standaardzetels, waardoor occasionele andere inzittenden zich van net zo veel centimeters kunnen bedienen als in een standaardexemplaar.
Kritiek op de specifieke aanpassingen voor de GTi kunnen we niet verzinnen, maar het interieur behoudt wel enkele meer algemene aandachtspuntjes. Zo is het scherm in de middentunnel niet zo vlot als we willen en moet je altijd eerst even wennen aan dat kleine stuurtje waar je overheen kijkt om de instrumenten te zien.