Net als voor de facelift zit de (Grand) C-Max nokvol snufjes. Zo is er een systeem dat je - in theorie - helpt bij het inparkeren en het mogelijk maakt om uit een simpele parallelle parkeerplaats te rijden. Niet meteen geruststellend lijkt het ons dat iemand met een rijbewijs zelfs dat niet zou kunnen, maar goed. City stop is er ook - dat remt zelf voor obstakels in de stad - en het werkt nu over een groter snelheidsbereik dan voorheen (maar wel nog steeds maar tussen 30 en 50km/u.) Een systeem dat zelf remt voor rijdende objecten (zeg maar: radargestuurde cruise-control) werkt tenminste met 8 tot 180km/u op de teller.
MyKey
Mykey is in essentie een programmeerbare sleutel die ouders de kans geeft om hun rijdende kinderen wat beter in het gareel te houden, maar zou bijvoorbeeld ook in een bedrijfsomgeving passen. Zo kan een maximumsnelheid worden ingesteld, kan het volume van de audio-installatie beperkt worden en kan verhinderd worden dat mensen de stabiliteitssystemen van de auto uitschakelen. Je kan de sleutel zelfs zo instellen dat de radio helemaal geen geluid geeft tenzij de gordels in gebruik zijn. Ja, je kan zelfs de waarschuwing voor het brandstofpeil eerder laten weergeven.
EuroNCAP?
De laatste resultaten van de Grand C-Max dateren van 2010 en zijn dus niet meer relevant.