De C-Max (5 zitplaatsen) en Grand C-Max (7 zitplaatsen maar verwacht geen zee van ruimte) kregen het nieuwe Ford-familiegezicht aangemeten. Dat vertaalt zich naar slankere koplampen en hoekige mistlampen. De Bi-Xenon HID-koplampen zijn leverbaar met LED-dagrijverlichting en een systeem waarbij de hoek van de lichtbundel aan de weersomstandigheden wordt aangepast en in bochten naar de zijkant wordt geprojecteerd voor een beter zicht. Adaptive Front Lightning System heet dat bij Ford. Achteraan dan hebben de designers de lichten opgefrist om het volledige plaatje te doen kloppen. Bovendien zijn er nu twee extra koetswerktinten beschikbaar: Red Rush en het bruine Caribou, meteen de kleur van onze testwagen.
Schuifdeuren
In tegenstelling tot z'n kleinere broer is de Grand C-Max uitgerust met grote schuifdeuren aan weerskanten. Dat is natuurlijk handig om in- en uit te laden én om blikschade te voorkomen op drukke parkings. En om het winkelbezoek nog eenvoudiger te maken, laat de kofferklep zich met behulp van een elektromotor openen en sluiten. Je kan trouwens ook voor een handenvrije achterklep opteren. Die open je met een enkele voetbeweging onder de achterbumper, wat nuttig is als je met je handen vol staat. Met de extra zitjes en de individueel neerklapbare achterzetels in horizontale positie, loopt de opslagcapaciteit overigens op tot een aardige 1.742 liter.