Helemaal nieuw is de Ford C-Max anno 2015 natuurlijk niet. Hij kreeg wel een bijgewerkt smoeltje, nieuwe snufjes, enkele versbakken motoren en een - godzijdank - minder ingewikkelde boordplank met een aanraakscherm waar je niet langer naar moet speuren. Als Grand C-Max beschikt hij ook nog eens over schuifdeuren aan beide kanten en zitten er nog 2 noodzitjes achter de tweede zetelrij verscholen. Het maximale laadvolume bedraagt 1.742 liter.
Rijden doet de Grand C-Max naar behoren. Echt uitblinken doet hij niet - dat geldt ook voor de aankleding van het interieur - maar klagen is ook niet aan de orde. Tenminste, als je niet te gehaast bent. De 1.5 TDCi die onze testwagen aandrijft, is dan ook duidelijk een instapmotor. En dan moet je nog weten dat hetzelfde blok ook met minder dan 120pk en 270Nm verkrijgbaar is. Gelukkig valt de dorst wel mee. Ford heeft het over 4,4l/100km gemiddeld, wat neerkomt op 113g/km CO2.