Eigenlijk laat deze Canadese creatie zich op vlak van uiterlijk niet zo makkelijk met een motor vergelijken. Je bent veel dichter bij de waarheid als je het hebt over een sneeuwscooter met wielen. Ook technisch. Hij is overigens ook breder dan je zou denken. 1,50m is niet veel smaller dan een kleine auto. Ermee tussen rijstroken door gaan laveren is dan ook niet mogelijk. Hij is ook nog eens 2,64m lang. Ook dat is niet zo compact als je zou denken.
Afwerking
Over de afwerking van wat doorgaat als exterieur (in dit geval hebben we het dan op de koetswerkpanelen en het nagenoeg compleet zichtbare onderstel) kan je eigenlijk niets slechts verzinnen. De kwaliteit is zeker vergelijkbaar met die van de betere vierwieler. In de neus is een klein koffertje dat zich laat afsluiten (via het centrale contactslot). Maar daar hebben we wel een opmerking over. Dat is namelijk net te klein voor een volwaardige helm. Daar was beter even wat langer over nagedacht.
Helm mag, maar moet niet
Overigens is die helm niet verplicht als je wil rijden. En beschermende kledij evenmin. Maar laat ons wel wezen - je bent van een lotje getikt als je er zonder aan begint. Je peutert binnen twee straten de vliegjes van tussen je tanden en als er wat mis loopt… wel, laat ons daar niet eens over beginnen. Een optioneel beschikbaar windscherm biedt overigens wel een oplossing voor het eerste euvel, maar dat doet dan weer afbreuk aan de naakte, technische lijnen van het ding.