Natuurlijk is de Can-Am Spyder F3 speelgoed, dat spreekt voor zich. Speelgoed dat vooral mensen moet aanspreken die tussen A en B ook wat sensatie en rijpret willen geserveerd krijgen. Mensen die zo’n lettersprong net wat comfortabeler en veiliger willen afleggen als op een motorfiets, of die het niet zien zitten om daar een rijbewijs voor te halen. Want dat deze driewieler zich laat inschrijven als een motor, maar niettemin met een gewoon rijbewijs te sturen is, geldt als één van z’n belangrijkste voordelen. Aan de andere kant is het met € 22.190 ook geen koopje. Daar concurreert hij eerder met de aankoop van een guitige (occasie) cabriolet of oldtimer.
De Can-Am is nochtans een pretmachine die aanzet om meer en meer van het zwarte asfaltlint te verteren. Hij is ruim snel genoeg om je te kunnen uitleveren, maar intimideren doet hij niet. Daarvoor is hij te stabiel en werkt de stabiliteitscontrole te verfijnd. En daarmee zijn we bij de voornaamste conclusie beland: de Spyder F3 is een verrassend homogene en goed doorontwikkelde machine. Echte gebreken heeft hij niet, hooguit minpuntjes. Een koffer die net te klein is voor een helm bijvoorbeeld…