Toen de Mustang voor het eerst op de markt kwam, was veiligheid nog een onontgonnen gebied. Maar tegenwoordig kan je de auto niets aansmeren. Hij voldoet uiteraard aan alle normen, wat betekent dat er stabiliteits- en tractiecontrole, bandendrukcontrole, ABS, driepuntsgordels en een minimum aan airbags in zit. Anders mag hij de markt niet op. Maar Ford is wat verder gegaan dan alleen maar het minimum. Zo is er een noodknop om hulp op te roepen (een voorbode voor het binnenkort verplichte eCall-systeem) en zijn er ook Isofix bevestigingpunten voor kinderzitjes.
Airbags alom!
En ook op airbags is niet bespaard. Je kan je er vanaf maken met vier stuks, zeker in een auto waarvan de achterbank een zuiver academische betekenis heeft. Maar Ford steekt er dubbel zo veel. Naast de frontale en laterale exemplaren, zijn er ook nog gordijnairbags en hebben zowel bestuurder als passagier er één voor de knieën zitten. Botsen zal nogal een knal geven.