Fiat heeft, sinds het Autosalon van Brussel dat in januari werd gehouden, ook een telg in het populaire segment van de compacte SUVs. En ook in dit segment denken de Italianen producten vooral te kunnen slijten op de kap van de 500. Een autootje dat z’n styling zoals bekend baseerde op een kleintje uit de jaren vijftig, maar wiens retropanelen nu ook al geruime tijd getekend werden. En toch denkt Fiat die eigenschappen nu nog eens te kunnen transplanteren naar een compacte SUV. Een auto die op geen enkele wijze nog compact te noemen is. Dat dat echter geen belet hoeft te zijn, bewees Mini eerder al met de Countryman.
En een prijs die erbij hoort
Samen met die grotere afmetingen (waarover meer bij exterieur) komt een hoger prijskaartje. De 1.6l benzine met 110pk in Pop-afwerking doet dienst als instapper en maakt je meteen € 16.500 armer. Ons testros, voorzien van een 1.6l diesel die 120pk opwekt en uitsluitend te koop is met een manuele zesbak, kan je op je naam laten schrijven vanaf € 23.800. En helemaal bovenaan het gamma vind je een 2-liter diesel die 140pk altijd via een ZF Negentrapsautomaat naar de vier wielen stuurt, maar al minstens € 28.950 kost.