Ook aan de binnenzijde biedt Suzuki nu meer personaliseringsmogelijkheden. En ook hier kan je stellen dat niet alles stilistisch even geslaagd is. Maar als het eruit ziet als een kleurboek, dan had je dat op z’n minst zelf in de hand. Waar je geen zeggenschap over hebt, zijn de materialen. En dat is een beetje een spijtige zaak. Alles ziet er dan wel goed uit - je vindt niets anders dan hard zwart plastic. In deze tijden hopen we toch maar weer dat het merk de stap zet om beter te doen en matte, zacht aanvoelende kunststoffen te monteren. In een auto van minder dan € 20.000 is het nog enigszins verdedigbaar, maar als hij bijna € 30.000 kost.
Ruim en comfortabel
Gelukkig is de binnenzijde ook ruim, comfortabel en functioneel. Een nieuw infotainmentsysteem werkt intuîtiever dan wat ook bij Suzuki, je kan je telefoon koppelen en het zitmeubilair is honderden kilometers aan een stuk comfortabel. We kunnen wel opwerpen dat de achterbank wat vlak is en dat de voorzetels meer zijdelingse steun mochten leveren, maar als je niet zo’n dynamische piloot bent, zal je er nooit over vallen.
Stil
Onder de kap van onze testmachine zit een 1.6l diesel die wel wat klettert bij een koudstart maar erg snel wordt verbannen naar de achtergrond. De isolatie is dus uitstekend. Zo goed zelfs dat op een snelweg windruis sneller aan je oor gaat hangen dan de dieselbrom.
Vier volwassenen hebben geen enkele reden tot klagen, en ze kunnen dan ook nog eens behoorlijk wat meenemen. In de koffer past 375l. De basics heeft Suzuki allemaal juist: rijhouding, stuur, ergonomie en afleesbaarheid.