Uitnodigend en super uitgerust is de binnenkant van onze test-Cherokee. wij hebben het over de Limited-versie welteverstaan. Binnenin is het model onherkenbaar in vergelijking met het model dat hij vervangt. Daar zitten zijn Italiaanse genen ongetwijfeld voor iets tussen. De afwerking en de deugdelijkheid van de materialen zijn kwalitatief goed. Helaas doen sommige harde kunststoffen afbreuk aan de geleverde inspanning.
De elektrische zetels die een handige geheugenfunctie hebben, zijn bekleed met dik Nappa-leder en zijn zowel geventileerd als verwarmd. De rijpositie stelt teleur door een te verticaal gepositioneerd stuurwiel. Achterin zijn de zetels ruim, maar ondanks de langere wielbasis en het feit dat er laadruimte opgeofferd werd, kunnen we helaas niet zeggen dat het hier beter toeven is dan in de concurrentie.
Infotainment
Het instrumentarium bestaat uit twee analoge meters waartussen een configureerbaar TFT-scherm prijkt. Dat geeft je via bedieningstoetsen op het stuur informatie over de radio, navigatie, snelheid, bandenspanning, het verbruik, veiligheidswaarschuwingen, parkeerassistentie...
Het Uconnect infotainmentsysteem heeft een 8,4'' touchscreen met een puike grafische kwaliteit. Het controleert de radio (Alpine audiosysteem met 9 speakers van meer dan 500W), media (CD-lezer en SD-kaart), navigatie, telefoon, airconditioning en de zetelverwarming en -ventilatie, net als een hele rimram aan applicaties beschikbaar via de 3G van je smartphone. Net eronder vind je een aantal - als je het ons vraagt, wat zinloze - knoppen terug. De toepassingen die ze besturen (airconditioning en radio) zijn namelijk ook beschikbaar via het centrale touchscreen.