Het interieur is nog steeds erg verzorgd. De bouwkwaliteit en de materiaalkeuze haalt ei zo na het niveau van z’n neef uit Ingolstadt. Ei zo na. En je zou eigenlijk kunnen verwachten dat Porsche, gezien z’n imago en prijskaartje, net beter doet dan z’n directe concurrenten.
Een echte cockpit
In de voorzetels zit je bijzonder comfortabel. Veel beter dan in z’n voorganger. En je krijgt er een erg mooi stuurwiel (dat geïnspireerd is op dat van de nieuwe, kleinere Macan) in je voorpoten. Je waant je bij tijden in een straaljager, onder meer omdat de middenconsole propvol knopjes staat. Indrukwekkend, maar ergonomisch is het geen hoogvlieger. Het duurt immers een hele tijd voor je alles weet staan.
Instrumentarium
Achter het stuurwiel zit een typische Porsche-klokkenwinkel. Op enkele details na. Fluogroene naalden bijvoorbeeld. En één klok die je alle informatie over de hybride aandrijving verschaft. In het midden heb je dan weer het gebruikelijke 7” grote aanraakgevoelige scherm waarop je alles van je telefoon, radio, navigatie tot zelfs een digitale handleiding bedient. Je begint er echter wel de leeftijd aan te zien.
Achterin
De achterbank tenslotte, stelt je 2,5 comfortabele zitplaatsen ter beschikking. Natuurlijk is hoofdruimte hier geen probleem. En je kan de bank intelligent indelen (verschuiven of neerklappen).