Zowel voor- als achteraan is het aangenaam zetelen in deze Spaanse stationwagen en ruimte voor de knieën is er voldoende. De boordplank is overzichtelijk en zeker niet te druk vormgegeven. Vallen ook op in de positieve zin: armsteunen in de portieren op exact de juiste hoogte, prima zittende sportstoelen, voldoende hoofdruimte achterin en een aardige materiaalkeuze, zonder dat Seat ermee in het vaarwater van de (duurdere) VW Golf terechtkomt. Alle bedieningselementen zijn ook netjes naar de bestuurder gericht en een ingewikkelde knoppenmolen ontbreekt in de middenconsole. De kleurkeuze is wel wat te somber en daar valt ook niets aan te doen via de officiële weg. Het aanraakscherm, de elektronica... Dat komt natuurlijk allemaal van de Volkswagen Group en is dus zeer herkenbaar voor iedereen - en dat zijn er veel - die binnen de familie (VW, Audi, Seat, Skoda) winkelt.
FR = extra uitrusting
USB- en AUX-aansluitingen zitten in het FR-pakket. Net als een mediasysteem met bluetooth, cruise control, elektrische ruiten en buitenspiegels, LED-sfeerverlichting, een multifunctioneel en in leder gewikkeld stuurwiel met schakelpeddels, airco met twee zones, een stof- en pollenfilter, enkele rijmodi om uit te kiezen (met invloed op de stuur- en gasrespons) alsook een audiosysteem met 8 luidsprekers. De combinatie stof/leder (zoals in onze testwagen) is standaard op de FR, maar voor een meerprijs kan je ook voor alcantara (€ 510) of leder (€ 1.320) opteren. Navigatie is ook sowieso optioneel en kost € 670 of € 1.720.