Aan boord van de Honda Civic Tourer word je met veel contrasten geconfronteerd. Enerzijds kijk je uit op een modern ogende boordplank met zowel analoge als digitale tellers, anderzijds hoort de centrale bedieningsconsole in een vorig tijdperk thuis. Het knap vormgegeven stuurwiel kan ook wat bedieningsfuncties aan, maar daar zit het dan weer niet snor met de ergonomie. We weten voorts ook echt niet op welk scherm te kijken telkens wanneer we een commando hebben gegeven. En er is nog meer slecht nieuws. Multimedia raadplegen vergt enige vindingrijkheid - zeker wat de navigatiefuncties betreft - en het systeem is niet van de snelsten. Gelukkig zitten de zetels echt comfortabel zitten en de goede zitpositie die makkelijk en snel gevonden is. Dient wel gezegd dat de toegankelijkheid van de Peugeot 308 SW achteraan beter is. En wat eveneens vrijwel onmiddellijk opvalt, is dat de hoeken van de Civic Tourer moeilijk in te schatten zijn. De zichtbaarheid is nochtans goed, maar de lange snuit doet je twijfelen bij krappe manoeuvres.
Wat met opties
Honda blijft bij z'n optiepolitiek. Het merk doet je kiezen voor een Civic uit één van vijf uitrustingsniveaus (S, Comfort, Sport, Lifestyle, Executive) en voegt daar telkens een zeer beperkte optielijst aan toe. Het begrip 'personalisatie' is in ieder geval nog niet ingeburgerd bij Honda. Er zijn wel bepaalde 'packs', vergezeld van accessoires van velgen tot inlegstukken, maar meer dan dat wordt er ook niet aangeboden.