Lederen zetelbekleding is standaard in de Infiniti Q50S Hybrid, net zoals verwarmbare, steunvolle sportzetels vooraan (met een uitrekbare zitting), ventilatieopeningen voor de airconditioning achterin en een automatisch dimmende binnenspiegel. En om het sportieve sfeertje erin te houden, zijn de voetsteun en de pedalen van aluminium.
Heel uitgebreid is de optielijst overigens niet. En ja, dat beschouwen we als een pluspunt. Infiniti wil je laten kiezen uit vier pakketten: het Safety Shield Pack (€ 2.600), het Visibility Pack (€ 1.300), het Comfort Pack (€ 600) en het Multimedia Pack (€ 3.200). Eerstgenoemde optiepakket verzamelt toepassingen gaande van een intelligente snelheidsregelaar tot blindehoekdetectie en een noodstopsysteem, terwijl het 'zichtbaarheidspakket' adaptieve verlichting met onder meer een handige 360°-camera combineert. Blijven over: het 'comfortpakket' (automatische airco met polyfenolfilter en parkeer- en regensensoren) en het 'multimediapakket' (GPS, digitale radio, een Bose-audiosysteem en 14 luidsprekers). Apart op de lijst staan een ultrasoon alarmsysteem (€ 300) en een elektrisch bedienbaar schuif-/kanteldak uit glas (€ 1.100). Zaken als Bluetooth, 12V-, USB- en AUX-aansluitingen, een achteruitrijcamera, een in leder gewikkeld multifunctioneel stuurwiel, airco in twee zones en stemherkenning zitten in de basisprijs van eender welke Q50 begrepen.
Krappe cabine
Het interieur van de Q50 is origineel vormgegeven (let ook op de boven elkaar geplaatste displays), maar ook best krap in verhouding tot de omvang van de vierwieler. We durven het zelfs benauwd te noemen. En achteraan is het niet veel beter. De beenruimte valt nog mee, maar de hoofdruimte is beperkt. Bovendien zijn er in de achterste portieren geen uitsparingen om kleine spullen op te bergen. Maar hebben ook goed nieuws. Als bestuurder is een correcte zithouding snel gevonden, onder meer dankzij de nauwkeurige, elektrische stuurverstelling, en heb je greep op een prima in de hand passend stuurwiel. In- en uitstappen wordt zelfs erg makkelijk gemaakt door de automatisch opverende stuurkolom en achteruitglijdende zetel. Handig!
Of er toch geen andere minpunten zijn? Toch wel, al zijn die relatief. Een head-up display vinden we nergens op de optielijst terug (maak daar werk van Infiniti!), het handschoenkastje is niet erg ruim bemeten en de materiaalkeuze voor de boordplank had een tikkeltje beter (lees: zachter) gekund.