Infiniti Q50S Hybrid AWD Inleiding

Bekijk 33 foto's
Door: AUTO55 03-12-2014

Toyota heeft Lexus, Nissan heeft Infiniti. En in beide gevallen is dat al sinds 1989 zo. Maar toch zijn we in ons Belgenlandje al veel langer vertrouwd met de luxedochter van Toyota die, net als Infiniti, in de eerste plaats voor de Amerikanen bedoeld was. Van Infiniti was er van een Europees verdelersnetwerk pas sprake in 2008; een zet die drie jaar eerder werd aangekondigd door topman Carlos Ghosn. Of er daarvoor geen exemplaren van het - hier - exotische merk op onze wegen rondreden? Toch wel, maar dat waren steeds auto's die via de grijze markt werden geïmporteerd en dus niet op Europese leest waren geschoeid. Dat is tegenwoordig wel anders. Je kan zelfs voor dieselende Infiniti's opteren. Al is dat niet wat we deze keer gedaan hebben. Onze Q50-testauto met het (nog) niet zo bekende logo in de neus is namelijk een hybride. Een hele snelle bovendien.

Q50?

De Q50 is de instapper van het Infiniti-gamma en volgt de bij ons nog onbekendere G37 op. Zelf noemt het merk het een sportsedan, en dat is niet eens gelogen. De kostprijs: minstens € 33.400 voor de enige diesel (een 2.2 van Mercedes-origine), minstens € 38.050 voor de 2.0 turbobenzine (steeds met automaat) en minstens € 50.400 voor de hybride, die een atmosferische 3.5 V6 benzine aan een elektromotor koppelt en steeds een 'S' achter zijn typeaanduiding krijgt. Het gecombineerde vermogen? Maar liefst 364pk. Alsjeblieft.

All Wheel Drive

De hybride wordt enkel met een zeventrapsautomaat geleverd en is de enige Q50 die je zowel met achter- als vierwielaandrijving kan bestellen. In het laatste geval loopt de rekening op tot € 52.900. Alle andere versies zijn puur achterwielaangedreven en elke Q50 is met een start/stop-systeem uitgerust.

Geef commentaar
comments by Disqus