De Infiniti Q50S Hybrid valt onder een eigen uitrustingsniveau. Dat mag ook wel, aangezien hij de prijslijst aanvoert. Zijn basisuitrusting bevat onder andere 19-duims lichtmetalen velgen met run-flatbanden, sleutelloze toegang en vertrek, een sportonderstel, een sportieve voorbumper en LED's met automatische hoogteregeling in de neus. LED-achterlichten, LED-mistlichten, LED-richtingaanwijzers en een automatische ontsteking van de koplampen zijn dan weer standaard op elke Q50.
Over zijn uitzicht kunnen we kort zijn: je bent voor of tegen. Voorstanders vallen voor het gewelfde lijnenspel, de atypische vormgeving van het radiatorrooster, de karaktervolle koplampen, de scherpe bumpers of de chromen inleg die het achterste portier met de C-stijl verbindt. En de tegenstanders? Die hebben net een afkeer van voorgenoemde stijlelementen. Over smaken en kleuren...
Afmetingen
Onze testwagen is 4,80m lang, 1,82m breed en zijn wielbasis overspant 2,85m. Daarmee is hij welgeteld 9,9cm korter en 4cm smaller dan een BMW 5-reeks berline, met een verschil in wielbasis van 11,8cm in het voordeel van de Duitser. Maken we vervolgens de vergelijking met de 3-reeks van hetzelfde merk, dan stellen we vast dat de Q50S Hybrid een forse 17,6cm langer, maar ook slechts 9mm breder is, en dat zijn wielbasis amper 4cm extra telt. Als laatste parkeren we de Q50S Hybrid naast de Lexus IS300h, waarna we concluderen dat de neus van onze lener 13,5cm verder reikt, maar dat hij ook maar een enkele centimeter breder is. Op vlak van wielbasis wint de Infiniti een volle 5cm ten opzichte van de Lexus. Het is maar om je een idee te geven.
Koffer
De laadruimte van deze vierdeurs sedan is niet de meest praktische die we al zijn tegengekomen. Niet wat het volume betreft (400l) en ook niet qua vormgeving of gebruiksgemak. Van een skiluik ook geen spoor (dat ging niet vanwege het hybride-aspect). Het enige dat we wel tegenkomen, is een (doorgaans onbruikbare) reparatiekit voor wanneer je met een lekke band zit. Een reservewiel is dan ook afwezig.