Niets dan evidenties in deze rubriek. Natuurlijk heeft de Cayman steeds een geavanceerde ABS-module met stabiliteitscontrole aan boord. Die laatste is overigens in trappen uit te schakelen. Zo kan je wat speelruimte voor jezelf creëren zonder dat je meteen het risico loopt om een decorelement te worden. Alles geheel uitschakelen kan (gelukkig) ook.
Bij een aanrijding zal je als inzittende natuurlijk profiteren van de structuurstijfheid die ten opzichte van z'n voorganger weer gevoelig verbeterd werd. Overigens zonder een nadelige invloed te hebben op het gewicht. Integendeel: de Cayman ging voor zo'n 30kg op dieet. Naast structuurbalken, verstevigde dakbogen en een horizontale verstevigingsbalk in de portieren die allen dienen om vijandige objecten buiten te houden, wordt de schok voor de inzittenden natuurlijk getemperd door driepuntsgordels en een set airbags. Frontale exemplaren kennen twee modi, gebaseerd op de intensiteit van de botsing, en Porsche vond ruimte om per passagier ook twee laterale exemplaren in te bouwen. In de flank van de zetel zit een toraxairbag die 10l groot is, terwijl een schouder- en hoofdairbag van 15l niet zoals gebruikelijk in het dak, maar in het portier is ingewerkt.