In het kort: een Cayman GTS herken je aan z'n snoet met zwarte spoilerlip, donkere koplampen en LED-dagrijlichten in de luchthappers. Al kan je 'm ook onderscheiden door z'n 20-duims Carrera S-wielen, z'n gerookte achterlichten en z'n in het duister gehulde sierlijsten, eindpijpen en opschriften.
Achteraan mondt de daklijn uit in een vleugel die naadloos overloopt in de achterlichten en zich bij snelheden vanaf 130km/u hoger boven het koetswerk verheft om met enkele kilo's extra overtuiging de achtertrein met het asfalt te verlijmen. Daarbij helpen banden die vooraan 23,5cm breed en achteraan 26,5cm zijn. Dat is véél rubber. De wielen hebben een diameter van 20 duim en tellen elk tien spaken. Ze in platinumkleur gelakt krijgen kan voor € 810. Wie ze niet mooi vindt, kan ook de 20-duimsvelgen van een 911 Turbo laten steken. Dat die optioneel zijn, spreekt natuurlijk voor zich. Voor een achterruitwisser moet je overigens ook nog eens € 375 bijbetalen. Nuttig? Ja, maar het doet geen goed aan het uitzicht van deze Porsche.
En de bagage?
Het koffervolume is ronduit aardig voor een auto in deze klasse. In de neus heb je een rechthoekige (en dus erg goed belaadbare) opening die 150l lust en best diep is. En als je de klep achteraan opent, is er nog eens ruimte voor een sportzak of twee. Zit je er niet mee in het zicht door de achterruit op te geven, dan kan je boven en achter het (onzichtbare) motorblok in totaal nog eens 275l kwijt.