Porsche Cayman GTS PDK Conclusie

Bekijk 36 foto's
Door: AUTO55 16-11-2014

Eén blik volstaat. Als Gran Turismo Sport heeft de Cayman een beduidend agressiever voorkomen dan eender welk minder krachtig exemplaar, de Cayman S incluis. Dat komt door z'n grotere wielen, maar ook de aerodynamische aanpassingen en door de zweem van duisternis waarin hij gehuld is.

Aan de binnenkant zetel je laag, maar met veel steun. De afwerking is piekfijn en de GTS-aankleding om vingers en duimen bij af te likken. En je kan zelfs wat kwijt in de Cayman. Tot 150l in de neus en in totaal 275l onder de achterklep.

Of de Cayman GTS ook naar behoren rijdt? Jazeker. Hij is weliswaar laag en soms moeilijk in te schatten, maar ook rustig en comfortabel als het moet, pijlsnel en agressief als het mag en zeer getalenteerd als het over stemgeluid en baanvastheid gaat. De kostprijs? € 76.230 voor de manuele versie en € 80.005 voor die met  PDK-automaat. In dat laatste geval wordt er uitgepakt met een top van 285km/u, een sprintcijfer van 4,6 seconden en een gemiddeld verbruik van 8,2l/100km. Een volbloed sportwagen, maar het vermogensverschil met de veel goedkopere Cayman S is verwaarloosbaar. Krachtiger mocht niet van de 911. 

Geef commentaar
comments by Disqus