Aan de buitenkant zie je het niet, dat de Mondeo eigenlijk al drie jaar oud is. De koets oogt strak, die wielkasten zijn netjes gevuld en de smoel wekt emotie op. En de achterkant, die lijkt nog het meest op een evolutie van z’n voorganger. Daarbij dient overigens wel gesteld dat niet alle panelen met dezelfde Duitse precisie bij elkaar gevezen zijn. De Mondeo laat dus al wat punten liggen ten opzichte van, pakweg, de recente gelanceerde Passat nog voor er één meter gereden is.
Groot!
Als de Mondeo er aan de buitenzijde gi-gan-tisch uitziet, dan komt dat omdat hij dat ook is. 4,87m lang, 185m breed en 1,48m hoog. Daarmee worden de grenzen van het segment echt wel afgetast. Iets wat ongetwijfeld noodzakelijk was om het model in het thuisland van Ford het Fusion-logo op de kofferklep te kunnen kleven. Tenzij je deze nieuwe Ford in een klein parkeergaatje probeert te mikken (ja, er is een automatisch parkeersysteem beschikbaar en nee, ook hier is het écht geen alternatief voor zelf parkeren) kan je dat ook als een bonus bekijken.