Ja, er was al een Hyundai Genesis. Een Coupé. Die in verschillende vooral overzeese buitenlanden netjes naast een tweede model met hetzelfde naamplaatje stond. Een conventionele, ruime vierdeurs. Die kwam niet eerder naar onze contreien. Tot nu. Niet dat u hem op elke straathoek zal tegenkomen. Dat kunnen we u nu al zeggen. Integendeel - de kans dat u een Hyundai Genesis in het wild zal tegenkomen is erg klein. De importeur springt al een gat in de lucht als er 50 klanten voor gevonden worden. Dat heeft nochtans niets met de prijs te maken.
Hyundai Genesis prijs
Als je aan één van slechts 5 geselecteerde Hyundai-verdelers die het model mogen verdelen € 65.000 afgeeft, krijg je exact één euro terug. En dat is een absoluut koopje. Natuurlijk is de 3.8 V6 fiscaal geen cadeau - hij verbruikt 11,6l/100km en stoot 270g/km CO2 uit. Maar hij heeft wel vierwielaandrijving en een uitrusting die je bij de Duitsers en zeldzame Japanners waartussen hij zich beweegt (meer daarover bij exterieur) steevast in de optielijst vindt. De Genesis is er in één uitrustingsniveau. Eén. En alles is inbegrepen. Leder, radargestuurde cruise-control, verwarmde en verluchte zetels, schuifdak, velgen, GPS, metaalkeur, elektronisch geregelde ophanging, achttrapsautomaat, 5 jaar garantie… Alles dus. Het verschil met de concurrentie van andere nationaliteit en gelijkaardige uitrusting bedraagt zo al snel € 15.000 en meer.