Nee, de Genesis is niet specifiek voor Europa ontwikkeld. Dat zie je aan de buitenafmetingen. Hij is 4,99m lang. Dat is bijvoorbeeld al zowat 10cm langer dan een BMW 5-Reeks, waar hij zich omwille van z’n prijs het makkelijkst mee laat vergelijken. Tot aan een 7 reikt hij echter ook niet. Netjes tussen de segmenten in dus. En nu we het toch over maten hebben: de breedte bedraagt 1,89m en de hoogte is 1,48m. De wielbasis tenslotte is ook behoorlijk fors. Er wordt net boven 3 meter afgetikt.
Stijlvol, maar grijs
Aan de stijl kunnen we ook wat letters verspillen. Niet dat er veel slechts over te vertellen valt. Integendeel eigenlijk. De Genesis oogt zeker klassevol. Maar zeker niet speciaal. Zeg maar als een goed afgewerkte, grote Toyota. Hij blijft dan ook onder de radar.
Wat is het nu?
Kijk op de neus en je ziet een Genesis-logo. Met vleugeltjes en al. Alsof het om een apart merk gaat. Het zou niet eens zo ver gezocht zijn. Toyota heeft immers ook Lexus en Nissan Infiniti. Maar zo ver willen deze Zuid-Koreanen ook niet gaan. Genesis is méér dan alleen een model, want dat verdient geen speciaal logo, maar minder dan een submerk. Daarom staat er ook nog gewoon Hyundai op de kofferklep. Erg verwarrend allemaal.