Binnenin de Mégane RS Trophy 275 zet de sportieve sfeer zich voort. Dat is vooral te merken aan de manier waarop met Alcantara werd gemorst. Zo kregen zowel de versnellingspook als de handgreep van de handrem een laagje, maar - belangrijker - ook de velg van het stuurwiel. Wat dat oplevert? Veel meer grip natuurlijk, en het gevoel dat je als bestuurder in een rasechte racebolide hebt plaatsgenomen. We noteren ook rode accenten her en der (met als blikvangers de rode gordels zowel voor- als achteraan), de RS monitor 2.0 (om onder meer rondetijden bij te houden en de turbodruk te meten) en naar carbon hintende inleg voor het dashboard en de deuren. De dunne en fantastisch zittende Recaro-kuipjes behoren overigens altijd tot het basispakket van een Renault Mégane RS. Ze zijn bekleed met een combinatie van leder met Alcantara.
Niet perfect
Op naar de infotainmentaspect dan, te beginnen met de GPS. Dat systeem is best duidelijk (het geeft ook vertragingen en vervolgens alternatieve routes aan) maar verliest die eigenschap bij het uitzoomen. Al verdwijnt deze kritiek in het niets van zodra je de radio inschakelt. Daarvan is de geluidskwaliteit zonder overdrijvingen immers gewoon barslecht. Wie van luide bassen geniet, raden we in ieder geval een andere installatie aan dan hetgeen standaard wordt ingebouwd. Of we nog bedenkingen hebben bij het interieur van deze Fransman? Toch wel. De vormgeving begint alsmaar gedateerder te geraken, waarom de tellers zo schuin zijn opgesteld is ons nog steeds een raadsel en het knopje voor het overigens wel gebruiksvriendelijke R-link-infotainmentsysteem zit te los in zijn voegen om een kwalitatieve indruk na te laten. Bovendien zijn er niet erg veel opbergmogelijkheden en is er op ergonomisch vlak zeker nog vooruitgang mogelijk. Niet zonder zonden dus deze Renault, maar gelukkig gaat het slechts om kleine overtredingen.