Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 AUT6 Exterieur

Bekijk 20 foto's
Door: BV 20-09-2014

De opfrisbeurt van de 508 is niets wereldschokkends. Maar dat hoefde wellicht ook niet. Met de proporties van het model is immers weinig mis. De berline krijgt een nieuwe achterbumper en lichtblokken met meer horizontale lijnen, maar achteraan de break wijzigde bijvoorbeeld niets. Vooraan is het echter een ander paar mouwen. Daar zijn niet alleen de voorbumper en de grille hertekend, maar moesten ook de oude koplampen en de motorkap plaats ruimen. In z’n nieuwe configuratie zit het radiatorrooster wat meer naar voren (16mm) en staat het wat verticaler. De motorkap is erdoor ook iets hoger.

LED-koplampen

Het meest fier is Peugeot op de neusverlichting. De koplampen kregen drie compacte LED-clusters en gebruiken die technologie nu voor alle verlichting. Tenminste, als je voor het hoogste uitrustingsniveau kiest. Voor de dagrijlichten zijn er twee verschillende designs - afhankelijk van de aanwezigheid van de LED-koplampclusters - en de RXH (die je nu overigens ook gewoon met een dieselmotor kan krijgen en dus niet meer exclusief als hybride wordt geleverd) heeft er dan ook nog eens andere. Erg ingewikkeld allemaal en op het eind van het verhaal wordt het er niet makkelijker op om zo’n 508 van op afstand te herkennen, terwijl dat net is wat de constructeur zo graag wil.

Afmetingen

We sluiten dit hoofdstuk af met de afmetingen. Daarin zien we dat de berline (die zowel voor- als achteraan een wat grotere overhang kreeg) nu één millimeter langer is dan de break (die alleen vooraan werd aangepast). Die tikt af op 4,83m. Zowel berline als break zijn 1,82m breed. De RXH is door alle extra koetswerkbekleding nog 4cm breder. De hoogte is in opgaande lijn: 1,45m voor de berline, 1,47m voor de break en 1,52m voor de RXH.

Geef commentaar
comments by Disqus