Audi bedacht een ‘virtual cockpit' voor de nieuwe TT. Dat wil zeggen dat de conventionele wijzerplaten plaats ruimen voor één gigantisch 12,3" multifunctioneel LCD-scherm met een resolutie van 1.440 x 540 pixels. Het dient ook meteen voor de weergave van alle infotainment-zaken, zoals de navigatie en de muziek die wordt afgespeeld. Op die manier kon Audi een centraal display elimineren, soms tot ergernis van de enige mogelijke passagier (of je dacht toch niet dat je op de mini-achterbank iemand kwijt kon?). Het display omvat twee modi (met grote of kleine tellers) en draait op een Tegra 30-chip van Nvidia, wat uniek is in autoland.
Minimalistisch
Ook nieuw is dat de MMI-bediening voortaan nog maar 6 knoppen telt (en één touchpad) en dat de regeling van de klimaatregeling en de zetelverwarming - eveneens voorzien van een klein scherm - in de cirkelvormige verluchtingroosters is geïntegreerd. Dat is knap, gebruiksvriendelijk en een bijdrage aan het minimalistische concept van het interieur.
Toch niet perfect
Wat we van Audi niet gewoon zijn zijn missers inzake afwerking. En laat ons nu net op dat vlak een voorbeeld aanhalen. De metaalachtige inleg op de middentunnel van onze lener werd namelijk een beetje nonchalant aangebracht - er is met andere woorden een verschil in speling merkbaar langs de randen - en door het contrast valt dat extra op. Maar eerlijk is eerlijk: op andere pijnpunten hebben we onze test-TT niet kunnen betrappen. Ook al zijn we zelf geen al te grote fan van zowel de vormgeving als de materiaalkeuze van de boordplank.