Nissan mikt met de Pulsar nogal onomwonden op een publiek dat wat meer centimeters wil dan het B-segment biedt. Hij is dan ook al 4,39m lang. De koets is gedrapeerd bovenop het B-Plus-platform van de Renault-Nissan alliantie. Dat is in oorsprong een bodemplaat voor het B-segment, maar kan wat verder worden uitgerekt. Hier bedraagt de afstand tussen beide assen al 2,70m, wat deze nieuwe Nissan meteen één van de koplopers maakt. De wielbasis is in aanzienlijke mate bepalend voor de binnenruimte, waar we in de volgende rubriek op terugkomen. In deze rubriek levert het in elk geval al ver naar de hoeken gedreven wielen op. Een zelfzekere pose is het resultaat.
Nissan wierp met recente creaties het juk van de flauwe middenmoot van zich af. Kijk maar eens naar de gewaagde Juke. Hier wordt op dat vlak gas teruggenomen, maar je ziet er met wat goede wil nog wel steeds de lijnen van onder meer de Qashqai en de nagenoeg identieke X-Trail in. Een v-vormige neus en boemerangvormige lichten. Ook achteraan trouwens, waar je ook een grote kofferklep vindt. Erachter zit 385l koffervolume en natuurlijk kan de bank plat - tot er 1.395l in kan. De vloer is in zo’n geval niet geheel vlak. Maar erg karaktervol? Neen, laat ons elkaar niets wijs maken. Je zou op de neus net zo goed een logo van Toyota of Hyundai kunnen kleven en niemand zou onraad ruiken.