Opel propt zo veel mogelijk design op elke vierkante millimeter van de Adam. De koets is zo amper 3,74m lang, maar het vond op de flank toch nog ruimte voor plastic stootranden, een sikkelvormige vouwlijn op de deur of een ‘schokgolf’ die vanaf de deurklink begint. Om het van z’n dakpartij die een zwevende indruk moet nalaten nog te zwijgen.
Aan de voorzijde is er nu nog veel meer aan de hand dan voorheen. Vooral in de bumper, waar de mistlichten door chroomlijsten ingeframed zijn en de bumperbeschermplaat is gelakt. En achteraan is het net zo druk. Er zal wel een publiek voor zijn. Als je het ons vraagt was de Adam ook zonder ‘Rocks’ al druk zat.
Cabrio?
De verkoper zal je ongetwijfeld ook nog wijzen op de met 1,5cm toegenomen bodemvrijheid en het cabriodak. Over dat laatste wordt erg lyrisch gedaan, maar hou in je achterhoofd dat het nauwelijks groter is dan een gewoon schuifdak en dat het helemaal uit stof is en dus behoorlijk wat geluid doorlaat, zelfs dicht.
Meer mogelijkheden
De Adam is de meest personaliseerbare auto de markt. Dat kan een goede zaak zijn, maar ìs het niet noodzakelijk. Opel wil namelijk vooral verkopen - niet stijlpolitie spelen. En dat kan op z’n zachtst gezegd tot bizarre combinaties leiden. En almaar meer, want er zijn nu nog eens 5 koetswerkkleuren en 2 dakkleuren toegevoegd en het stoffen schuifdakje is er ook nog eens naar keuze in zwart of donkerbruin.