Met de F-Type verzoent Jaguar de designtaal van het huidige gamma met die van de legendarische E-Type van weleer. Zijn lijn is dan ook zuiver - getuige de ingewerkte deurhendels en de uitklapbare (nuttige) koffervleugel - en hij is haast perfect geproportioneerd. Maar de afwerking moet wel beter kunnen - zo sluiten bijvoorbeeld niet alle koetswerkpanelen netjes aan elkaar aan. En garagisten horen we nu al vloeken met betrekking op de omgekeerd openende motorkap (met de scharnierpunten vooraan).
Afmetingen en koffervolume
De naakte cijfers dan. De F-Type is 1,88m breed, 4,47m lang en net geen 1,31m hoog. Heel groot is hij dus niet. In zijn koffer past nooit meer dan 200,5 liter en in combinatie met een plaatsbesparend reserverwiel is het zelfs maar 148l. Klein en ondiep dus - en dat beperkt helaas wat de reiscapaciteiten van het model. Gelukkig maakt het niet uit of het dak dicht, dan wel open ligt. De dakconstructie is overigens eenvoudig te noemen. Het voorste deel van het canvas dak doet meteen dienst als dakafdekking, terwijl de plaats die het vouwmechanisme in beslag neemt erg netjes wordt afgedekt door twee elektrisch bediende kleppen. 12 tellen volstaat voor de transformatie en het kan al rijdend tot een snelheid van 48km/u.
In de prijs begrepen
19-duims lichtmetaal is standaard op de V6 S. Dat is een maatje groter dan de V6 zonder S meegeleverd krijgt. Alle F-Types met een zescilinder onder de kap kan je herkennen aan het duo centraal gemonteerde einddempers.