Van op de bestuurdersstoel van de 420d Gran Coupé merken we geen enkel verschil met een 3-reeks. Of toch, want door de min in hoofdruimte zijn we geneigd lager te gaan zitten, met als gevolg dat de boordplank - of toch vooral de tellerpartij - haast te hoog in het gezichtsveld prijkt. De zoektocht naar een zitpositie die comfort aan een correcte houding koppelt duurt daardoor iets langer dan in de 3.
Eenmaal gezeten waarderen we de steun van de zetels (ze zijn natuurlijk wel harder dan je in een Fransoos gewoon bent), de afwerkingskwaliteit en de materiaalkeuze. Maar we worden nog steeds niet vrolijk van het ontwerp - dat Audi-verfijning mist - en van het rommelig geïntegreerde centrale display dat je via de i-Drive draaiknop bedient en dat niet in de boordplank verschuiven kan.
Dat je ook achteraan comfortabel zit willen we niet ontkend hebben. Er is, zoals beloofd door BMW, veel beenruimte en de coupésfeer is zeker aanwezig. Maar dat merk je, net zoals voorin, aan de beperkte hoofdruimte. En zo is het dus altijd wat met deze Gran Coupé.