Korte overhangen, relatief smalle raamoppervlakken en een steile voorruit zorgen voor een (noodzakelijke) dosis dynamiek voor de nieuwe Nissan Note. Het geheel kan zelfs voor een meerprijs zelfs worden opgeleukt met het zogeheten Sport Pack (vanaf Acenta), bestaande uit sportieve bumpers, een spoilerpartij en - als die al niet werden aangestipt - 16-duims lichtmetaal. De sportkit kost je € 1.000 extra en onze testwagen is ermee uitgerust. Wat de kleuren voor de carrosserie betreft; daar zijn er 7 van. Maar doordeweeks wit is wel de enige tint waarvoor je niet hoeft bij te betalen. Al de rest kost € 420.
Jeugdig
Wie hem van ver in bekijkt zou de Note met een compacte hatchback kunnen verwarren. Z'n koetswerk is dan ook gestroomlijnder dan voorheen en stompe hoeken maakten plaats voor aangesneden oppervlakken en scherpe lijnen, waardoor hij niet enkel sportiever, maar ook een stuk jeugdiger oogt. Pas als je de Note dichter nadert zal het dagen dat het eigenlijk een midi-MPV betreft. Hij moest dan ook minstens evenveel binnenruimte als zijn voorganger kunnen garanderen, een ongeschreven wet in de auto-industrie. Wat dat betreft kunnen bestaande klanten opgelucht ademhalen, want één van de sterkere punten van de nieuwe Note is z’n binnenruimte in relatie tot zijn compacte buitenmaten. Dat blijkt overigens ook uit het beschikbare koffervolume. Open de laadklep en je kan 325 liter kwijt, tot wel 2.000 liter met de 60/40-rugleuning van de achterbank neergeklapt. En onder de dubbele laadvloer kan er ook heel wat worden weggestopt, waardoor het totaal in normale zetelconfiguratie op 411l komt.