Vooraan is de C-Klasse Break natuurlijk helemaal identiek aan de berline. Dat betekent dat we ons nog steeds gelukkig prijzen met het plaatsaanbod, de uitrusting, het comfort en een quasi feilloze afwerking en materiaalkeuze. Quasi dus, want van de sierlijsten en het iPad-achtige display zijn we nog steeds niet onder de indruk. Dat laatste werkt ook hier via een touchpad dat wel goed gevonden is, maar nog lang niet de ergonomie van een simpel aanraakscherm etaleert. Hoe sneller Mercedes dat in de gaten heeft, hoe beter. Ditmaal viel ons ook op dat het handschoenvakje niet ver genoeg opent. Gek dat we dat voorheen gemist hebben.
Meer ruimte achterin
Heerlijk zitten doe je ook achteraan. Een stuk ruimer dan voorheen, want er is 45mm meer beenruimte. Een evolutie die de C-Klasse Break erg dicht in de buurt van de E-Klasse brengt. Het is ook allemaal erg praktisch: de achterbank kan nu in drie in plaats van twee delen neerklappen, een druk op de knop doet al het werk en de elektrisch bediende kofferklep kan je ook bedienen door met je voet onder de bumper te bewegen (opties). In de koffer zelf wijzigde niet zo veel. Er past in normale toestand 490l in. Da’s slechts 5 liter meer dan voorheen. Met de bank neer wordt het 1.510l, wat een toename van niet meer dan 10 liter vertegenwoordigt. Allemaal niet overdreven gezien de groei van de buitenafmetingen, en je ziet er natuurlijk een beetje doorschemeren dat er meer aandacht naar de inzittenden dan naar de bagage ging. Maar de laadruimte is erg egaal vormgegeven en daardoor compleet te benutten.