Voor fase B van de Meriva II werd aan de lichtblokken gerommeld en kreeg het radiatorrooster een nieuw ontwerp. In de neus zitten voortaan LED's en je kan ze tegen een meerprijs ook achteraan ingeplant zien. Maar de blikvangers blijven uiteraard de fameuze knik in de gordellijn en de tegengesteld opendraaiende achterportieren. Die zogeheten zelfmoorddeuren dragen weliswaar niet bij aan meer comfort. Zo is het dus niet zo dat de B-stijl achterwege is gebleven, zoals bijvoorbeeld bij de Ford B-Max, die dan weer over schuifdeuren beschikt.
Nieuwe kleuren, nieuwe velgen
Het kleurenpalet is twee tinten rijker geworden (Emerald Green et Brimstone Solid) en er zijn nieuwe velgen beschikbaar. De diameter daarvan kan oplopen tot 18-duim. Zulke exemplaren vind je wel enkel op de optielijst terug. En aangezien de vernieuwing van het model tot het een facelift beperkt is gebleven, zijn de afmetingen onveranderd. De Meriva is dus nog steeds 4,3m lang, 1,81m breed en 1,62m hoog. In de koffer past 400 liter bagage, maar leg de zetels plat en er kan tot 1.500l in.