Nadat de Opel Meriva in 2010 zijn lengte met maar liefst 25cm zag toenemen, is het niet meer helemaal duidelijk in welke divisie het model precies speelt. Bij de kleine monovolumes (Citroën C3 Picasso, Ford B-Max, Fiat 500L) of bij de iets grotere exemplaren (Citroën C4 Picasso, Renault Scénic). Hij heeft in ieder geval verkoopsargumenten om voor te leggen. Daar zijn: z'n elegantie, comfortgehalte, flexibiliteit en - last but not least - een krachtige 1.6l turbodieselmotor. Daar tegenover staat een voortrein die soms moeite heeft om met het beschikbare vermogen om te gaan, een iets te beweeglijke koets en een prijskaartje dat hem vanaf de middelste uitrustingsniveaus in het nadeel kan spelen. Bovendien kunnen we op vlak van veiligheid moeilijk vatten dat er anno 2014 slechts twee airbags in het basispakket worden opgenomen. Maar die 136pk sterke 1.6 CDTi-motor, die kunnen we dus wel zeker smaken. Het blok, dat zich aan een manuele zesbak laat paren, is uitermate soepel, staat garant voor vlotte hernemingen en lust volgens Opel gemiddeld slechts 4,4l/100km (116g/km CO2).
Geef commentaar
comments by Disqus