Aangezien Porsche geen afgevaardigden naar EuroNCAP stuurt, kunnen we wat dat betreft geen resultaten meegeven. Maar dat houdt natuurlijk niet in dat de Macan een onveilige auto is. Hij is verrijkt met alle mogelijke actieve veiligheids- en rijhulpsystemen (al dan niet tegen betaling) en voor de carrosserieconstructie wordt er van ultra-hoogvast staal gebruikgemaakt, wat een consequente toepassing van lichte materialen mogelijk maakt en bijdraagt aan de veiligheid. In geval van een frontale aanrijding verdelen de langs- en dwarsstructuren de inwerkende krachten en de verstevigingen door het meerfasestaal beschermen ook tegen aanrijdingen van opzij.
Voorts moeten twee sensoren bij de bumper helpen om frontale botsingen te herkennen en reageert een sensorcluster bij een dreigende koprol, waarna de gordelspanners en gordijnairbags worden geactiveerd. Die laatsten bedekken de volledige dakconstructie, de zijramen van de A- tot de C-stijl en de dwarsbalken in de portieren. En we noteren ook frontale plofkussens, zijairbags in de voorstoelen en - voor wie ervoor bijbetaalt - zijairbags voor de achterste passagiers.
En laat ons ook de remmen niet vergeten. Op de vooras beschikt de Macan over vaste aluminium monobloc remzadels met 6 zuigers en alle remschijven, met een diameter van maximaal 36cm, zijn inwendig geventileerd. Keramische remschijven staan op de optielijst, maar die zijn wel pas vanaf oktober van dit jaar leverbaar. Wel standaard is Porsche's Hill Control of PHC. Het wordt geactiveerd met een druk op een knop die zich in de middenconsole bevindt. Bij een afdaling houdt het systeem de snelheid - die tussen minimaal 3 en maximaal 30km/u kan worden ingesteld - constant om heelhuids beneden te geraken.