Zijn brandstofkeuze steekt de Macan S Diesel niet weg. De achterklep blijft weliswaar bespaard van een vermelding van de brandstofkeuze, maar dat is niet het geval voor de voorvleugels. Al kijken we sinds de dieselende Cayenne natuurlijk al lang niet meer op van een Porsche als oliestoker. Bovendien maakt de Macan onmiskenbaar deel uit van de Porsche-familie. De vorm van de zijruiten verwijzen naar de 911, net als die van de taillelijn en de spatborden, en de neus hoeft geen combinatie van wapenschilden om herkenbaar te zijn.
Andere opvallende stijlkenmerken zijn de zeer knappe achterlichtunits, het nogal opzichtige kwartet einddempers en de laaggeplaatste nummerplaat om de achterzijde extra breed te doen lijken. We meten 1,92m, en de Macan is tevens 4,68m lang en 1,62m hoog. Zijn volledige carrosserie is overigens uit aluminium opgetrokken om gewicht uit te sparen.
Knopje bij de ruitenwisser
Zetten we onze Macan in achteruit, dan kantelt de rechter buitenspiegel zodat de stoeprand zichtbaar wordt. Dit systeem verkleint de kans dat je de velgen beschadigt bij het parkeren. Hier spreken we over 19-duims 'Turbo' wielen die € 1.125 kosten. En drukken we op het knopje geïntegreerd in de steun van de ruitenwisser achteraan, dan gaat de kofferklep open. Deze biedt toegang aan een bagageruimte met een ronde 500l laadvolume, tot 1.500l met de 40:20:20 achterbank neergeklapt. Vergelijkbaar met de kofferinhoud van een BMW 3 Touring is dat. Zoals het hoort kan de openingshoogte van de laadklep worden ingesteld om bijvoorbeeld het plafond van de garage niet te raken.