Het grootste verschil tussen de interieurs van de XKR-S en de F-Type is natuurlijk het aantal zitjes. Want terwijl de F-Type enkel als tweezitter wordt verkocht, biedt de XKR-S plaats aan 2+2 inzittenden. Al stelt die '+2' natuurlijk niet veel voor. Je kan de achterbank louter als extra bagageruimte bekijken en zelfs voor kleine kinderen is het er weinig aangenaam toeven. De plaats voor een paar extra sporttassen is natuurlijk wél mooi meegenomen. Wat de F-Type dan weer wel heeft en de XKR-S niet, zijn de ventilatie-openingen bovenaan de middenconsole die enkel opduiken wanneer ze in gebruik zijn. Ze schuiven zacht en gecontroleerd omhoog en omlaag als ze in- of uitgeschakeld worden. Een gimmick, maar wel een leuke. Bij de XKR-S is het dan weer de ronde draaiknop om de automaat te bedienen die omhoog komt. Dit gebeurt bij het starten van de motor.
Over de rijhouding en de steun van de zetels valt weinig te klagen. Niet in de luxueus uitgedoste cabine van de XKR-S en evenmin in het interieur van de F-Type - dat minder spraakmakend is dan je misschien zou verwachten. De sportstoelen zijn in eerstgenoemde op 16 manieren elektrisch verstelbaar (met inbegrip van de zijdelingse steun), in de F-Type op 14 manieren. En in beide bolides is het stuurwiel uiteraard in de hoogte en diepte regelbaar, waardoor de zoektocht naar de ideale zitpositie voor het gros van de bevolking echt wel binnen handbereik ligt. We geven weliswaar onze voorkeur aan het van een dikke velg voorziene stuurwiel van de F-Type. Maar in diezelfde F-Type gaan de knieën (aan de rechterzijde, waar je voeten zich niet met de in aluminium gehulde pedalen moeten bezighouden) ook wel erg dicht tegen de boordplank zitten.
Kinderspel, maar niet zonder gebreken
Hoewel de XKR-S en F-Type een hele hoop geavanceerde functies hebben, is de bediening ervan kinderspel. De Britten hanteren hetzelfde aanraakgevoelige display met een heldere lay-out dat al even meegaat. Maar het is niet zonder missers. De navigatie is best onduidelijk en de achteruitrijcamera geeft een beeld van een behoorlijk matige kwaliteit weer. Er zijn met andere woorden (veel) betere systemen terug te vinden in deze klasse.