Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Powershift Interieur

Bekijk 25 foto's
Door: AUTO55 13-06-2014

In 2012 werd aan de ergonomie van de Fiesta gesleuteld. Dat houdt jammer genoeg niet in dat de wildgroei aan knopjes bovenaan de middenconsole uit het zicht is verdwenen. Het wil enkel zeggen dat de bediening voor de ruiten, de zetelverwarming en de buitenspiegels naar een betere plaats is verhuisd. Voor ons onvoldoende om de opmerking uit de lijst weg te halen. Je kan ze nu wel beter omzeilen als je de module met stemherkenning hebt gekozen (zit in Ford Sync), want die kan meer kunstjes dan voorheen. Het stelt de bestuurder in staat om handenvrij te bellen en muziek af te spelen via bluetooth- en USB-mogelijkheden, en omvat Emergency Assistance, waarbij inzittenden na een ongeval automatisch in verbinding worden gesteld met de lokale hulpdiensten.

Klein display

We stellen ons vragen over de krasgevoeligheid van enkele van de interieurpanelen en ook het centrale display valt nog steeds te klein uit. Bovendien verloopt de overgang van boordplank naar deurpanelen allesbehalve vloeiend. De binnenruimte werd gelukkig wel een tikkeltje praktischer dan enkele jaren geleden. De zitpositie vinden we nog steeds aan de (te) hoge kant, maar er is een goede voetsteun aanwezig en de portiervakken zijn er tenminste groter op geworden. De passagiers moeten het wel zonder handgrepen boven de hoofden stellen.

MyKey

En dan is er nog het MyKey-systeem. Dat is in wezen een programmeerbare sleutel die eigenaars in staat stelt om de maximumsnelheid in te stellen, het volume van het audiosysteem te beperken, de weergave van de radio blokkeren zolang niet iedereen z'n gordel draagt en diens meer. Maar het zorgt er ook voor dat rijhulpmiddelen, veiligheidssystemen en felle alarmen niet kunnen worden uitgeschakeld. Iets voor bezorgde ouders.

Geef commentaar
comments by Disqus