De onder het hoofdstuk exterieur als laag uitvallend beschreven daklijn blijkt alsnog 10mm hoger gesitueerd dan die van de Santa Fe. Bovendien is hij breder (5 mm) en toch 22,5cm langer. In combinatie met die langere wielbasis levert dit de Grand Santa Fe als vanzelfsprekend een aanzienlijke portie extra interieurvolume op. Hij biedt 3,3cm meer hoofdruimte en 5cm extra aan beenruimte. In hoofdzaak de op de derde stoelrij plaatsnemende medereizigers van de standaard als zevenzitter uitgeruste Grote Santa Fe profiteren van die volume-uitbreiding.
Grootste koffer van het segment
Ook al is hij lager dan het merendeel van zijn concurrenten, dan nog biedt de Grand Santa Fe de gunstigste verhouding tussen exterieurdimensies en binnenruimte. Zo voorziet hij achteraan in meer hoofd- en beenruimte dan de overdreven met groeihormonen bestookte Audi Q7. Verder beschikt de Gran Santa Fe over het op een na breedste interieur in dit marktsegment. Anderzijds voorziet hij na de Q7 (2.035 l) over de grootste kofferruimte. In 5-zitsconfiguratie rest immers 1.842 liter aan kofferinhoud, 150l meer dan in de Santa Fe past. Met 634l in zevenzits opstelling zijn dat nog 118l extra. Achter de elektrisch te openen en sluiten achterklep schuilen dan ook nog eens de breedste laadopening en de laagste laaddrempel uit dit marktsegment.