Binnenin zijn de verschillen tussen oud en nieuw nog markanter. Qua design, maar ook op vlak van ergonomie en materiaalkeuze. Er zijn wel minpunten, zoals het ongelukkig gebruik van enkele goedkoop ogende plasticsoorten, maar zowel het stuur, de boordplank en de centrale console werden volledig bij de tijd gebracht.
Met hulp van Google
Tussen de tellers schuilt er een 5" TFT HD-scherm, in de middenconsole is een 7’’ touchscreen geïntegreerd. Daarop kan je onder meer de routebepaling, de achteruitrijcamera en de connectiviteitsmogelijkheden raadplegen. Ook biedt Nissan de mogelijkheid om een op de thuiscomputer uitgestippelde route via het systeem send-to-car naar de auto te sturen. Een Google-account is daarvoor wel een vereiste.
Geen +2 meer
De stoelen zijn comfortabel en een correcte zithouding is snel gevonden. Er is ook meer beenruimte achteraan dan voorheen, wat we danken aan zijn langere wielbais die nu 2,65m overspant. Een Qasqai+2 met plaats voor 7 zit er weliswaar niet meer aan te komen. Diens rol wordt door de nieuwe X-Trail overgenomen.