Punten van EuroNCAP kreeg de Yeti maar één keer, in 2009. Hij kreeg toen 5 sterren aangereikt, maar die zijn nu niet meer relevant. De regels zijn er tenslotte alsmaar strenger op geworden. Al neemt dat niet weg dat de Yeti nog steeds aan het welzijn van z'n inzittenden denkt.
We tellen in totaal 9 plofkussens, waarvan 2 frontale (uitschakelbaar voor de passagier), 2 gordijnairbags, 3 zijdelingse exemplaren en 1 knie-airbag voor de bestuurder. Ook tekenden Isofix-aansluitingspunten voor kinderzitjes present. Dat er met de passieve veiligheid rekening werd gehouden, is al wel duidelijk.
Zoals ook verplicht op alle nieuwe auto's, beschikt de Yeti over elektronische stabiliteitscontrole. Samen met ABS en ASR (tractiecontrole) waakt het over situaties waarbij de wielen grip dreigen te verliezen. Door dan minder aandrijfkrachten naar de wielen te sturen of ze botweg af te remmen, moet dat schuifpartijen voorkomen. Als er hard wordt geremd, vanaf snelheden boven 60km/u, gaan de remlichten in knippermodus. En in snelwegmodus (vanaf 90 km/u) gaan de koplampen verder schijnen. De lichtbundels zijn overigens asymmetrisch, waardoor er selectief wordt verlicht.