Skoda Yeti Outdoor 2.0 CRTDI 140 4x4 Interieur

Bekijk 29 foto's
Door: AUTO55 07-04-2014

De Yeti Outdoor is verkrijgbaar in 3 uitrustingsniveaus (Ambition, Elegance en Laurin & Klement) en er zijn 17 verschillende kleurencombinaties voor het instrumentenbord, de bekleding en de sierlijsten voorhanden. Bij een facelift horen nu eenmaal nieuwe stoffen en sierstrips. En de obsessie van de Skoda-designers voor praktische details nam ook nog meer de bovenhand. Zo is een LED-zaklamp in de kofferwand geïntegreerd en is er een houder voor het fluo veiligheidsvestje onder de bestuurderszetel. Een driespakig stuurwiel werd ook gemonteerd, maar de overzichtelijke lay-out en de drie afzonderlijk neer te klappen achterzetels zijn gebleven. Die zijn, zoals aangehaald in de exterieurrubriek, ook stuk voor stuk eenvoudig uitneembaar. En met enkel de middelste stoel op post, kunnen de twee buitenste stoelen naar elkaar toe worden geschoven.

Qua materiaalkeuze kan de cabine er nog net mee door, al zorgen vooral de grote met leer en alcantara bewerkte stoelen voor de juiste sfeer. Er is veel hoofdruimte, de bediening van de elementen gaat van een leien dakje en we treffen een resem handige opbergvakken aan boord. Met name datgene bovenop het dashboard is erg praktisch. Tussen de voorste stoelen kan je ook het één en ander kwijt, al is het diepe bergvak verder niet erg ruim bemeten. Ook de uitsparingen in de portieren vallen in de categorie 'kantje-boordje' wat de afmetingen ervan betreft. In de koffer hangen wel handige (verschuifbare) plastic haken aan rails.

Routebegeleiding wordt zowel op het centrale 6,5" aanraakscherm als tussen de wijzerplaten weergegeven, zoals dat tegenwoordig bij veel volumeconstructeurs het geval is. Het display in de middenconsole staat nogal laag opgesteld, maar de software valt weinig of niets te verwijten. Ook is de geluidskwaliteit van het audiosysteem behoorlijk goed. En de opties? In dit geval enkel het Ambition Pack. Het kost € 700 en bevat onder meer Bluetooth, een multifuntioneel stuur met lederen drapering, verwarmbare voorzetels en een 'slimme' achteruitrijcamera. En oh ja, de 'Optical Parking Assistant' kan de auto semiautomatisch inparkeren. Al rest natuurlijk de vraag of je eigenlijk wel zou mogen rijden als je - met behulp van camera's desnoods - die handeling niet zelf kan uitvoeren. Voer voor discussie.

Geef commentaar
comments by Disqus