De Yeti ruilde z'n bijna olijke voorkomen in voor een minder opvallend uiterlijk, wat best jammer is, want wild worden we niet van z'n strakke look. Er werd gesleuteld aan bumperschilden en aan het radiatorrooster, maar vooral de compleet nieuwe koplampen genieten weinig goedkeuring. Ze konden dan ook moeilijk nog saaier worden vormgegeven. In tegenstelling tot de bumpers verschillen ze niet van die van de 'stads-Yeti'.
Achteraan treffen we een licht gewijzigde kofferklep (met wat scherper gelijnde driehoekige stijlelementen rond de nummerplaathouder) en opgefriste lichtunits. En wie zichzelf trakteert op een Yeti Outdoor, etaleert dat nog eens extra aan de rest van de verkeersdeelnemers met zwarte kunststof bumperschilden en zilverkleurige inzetstukken.
De koffer is niet gigantisch - een reservewiel ontbreekt dan nog in onze testwagen - en slikt 416l. Dat is bijna 60 liter minder dan er in een Dacia Duster past. Mét reservewiel offer je nog eens 95l extra op. Het volume kan uiteraard worden uitgebreid door de achterbank plat te leggen - zo komt er 1.580l vrij - maar je kan ook de 3 aparte zitjes op de tweede zetelrij uitnemen. Haal je ze weg, dan beschik je ineens over 1.760l.
Zoals je op de foto's kan zien, is deze Yeti gezegend met een panormamisch open dak. Dat kost € 1.100. Wil je ook metaalkleur, dan mag je nog eens € 460 ophoesten. Exact wat er gebeurd is om onze testwagen de lak Mato Brown Metallic aan te smeren.