Erg grote inspanningen zijn er verricht aan de binnenzijde. Dat zie je meteen. Niet omdat de CTS nu de grootste achterbank heeft in z’n klasse of kan uitpakken met de grootste hoofdruimte. Op beide vlakken scoort het model slechts gemiddeld. De materiaalkeuze is er echter met rasse schreden op vooruit gegaan. En er wordt uitsluitend beroep gedaan op echte materialen. Geen dashboard in faux-leder dus, maar het echte spul. En dat geldt ook voor de houtinleg of - in dit geval - de carbon en het staal. De schakellepels aan het stuurwiel zijn (behalve overbodig) ook in magnesium. Zelfs de binnenkant van de opbergvakken in de deuren is uitgevoerd in erg aangenaam aanvoelend materiaal. Ja, we durven zelfs zeggen dat we al in Duitsers hebben gezeten die niet zo’n prettige materialen hadden.
Wat die Duitsers in regel dan weer wel aan boord hebben is een goed functionerende middentunnel. Bij deze Caddy is die wel overzichtelijk, doch niet echt gebruiksvriendelijk. En dat is de schuld van de knopjes die aanraakgevoelig zijn, eerder dan echt indrukbaar. En volumeregeling is nooit zo eenvoudig als met een draaischakelaar. Die missen we dus.
Voor je neus gebeurt er heel wat. Onder meer omdat de topuitvoering getrakteerd wordt op een LCD waarvan je zelf de lay-out kan kiezen. Bij de andere versies is dat vast, maar wel nog steeds configureerbaar.