Het interieur van de Grand Tourneo Connect telt 16 zitconfiguraties en onze lener biedt plaats aan 7 inzittenden, waarvan er twee op kleinere zitjes moeten plaatsnemen. Die staan helemaal achteraan opgesteld, net voor diepe doch niet erg brede uitsparingen (met scherpe randen) aan weerszijden om wat extra spullen in op te bergen. En er zijn wel meerdere bergplaatsen in het interieur. Al mochten de uitsparingen in de deuren groter.
Laag is de tellerpartij, en ook de zitpositie lijkt zo. Je zit natuurlijk hoger dan in een gewone personenauto, maar door het hoge plafond en de ruime verstelbaarheid van de stoel krijg je in de laagste stand bijna de indruk in een Fiesta te zetelen. Wij zijn best te vinden voor deze illusie; het doet het busjesgevoel immers ten dele teniet. Een correcte rijhouding vinden blijkt ook helemaal geen moeilijke opgave.
De bediening van de instrumenten herkennen we van andere Fords en zijn we dus stilaan gewoon. Maar er zijn wel gebruiksvriendelijk systemen, die in de regel ook een groter schermpje met zich meebrengen. De afmetingen van het display blijven dus echt een pijnpunt bij Ford. Meer lof hebben we over voor de geluidskwaliteit van de meegeleverde audio-installatie. Die klinkt gewoon goed.
Met de ergonomie is het best gesteld. Alles ligt binnen handbereik en de middenconsole werd opgekuist, wat het allemaal wat minder verwarrend maakt. De materiaalkeuze, da's een ander paar mouwen. In het interieur vindt je enkel in de deurbekleding een zacht oppervlak, en daar stopt het. De inklapbare tafels konden ze er bovendien moeilijk nog goedkoper doen uitzien. Gelukkig koos Ford voor een zwart interieur in de plaats van grijs, zodat de harde panelen minder opvallen. De algemene assemblagekwaliteit valt dan weer weinig te verwijten.