Ondanks de toegenomen afmetingen is de interieurruimte nog steeds niet het sterkste punt van de Mini. Zeker achterin blijft het krap. Als bestuurder heb je minder kopzorgen, en wie de tijd neemt om een correcte zitpositie te zoeken komt niet van een kale reis terug. Comfortabel zetelen kan in de Mini, op voorwaarde dat het wegdek voldoende glad is. De oorzaak? Een zeer harde demping in combinatie met het stijve onderstel.
Op ergonomisch vlak vinden we weinig gebreken, behalve dan dat de bediening van het infotainmentsysteem - via een knop op de middentunnel - lastig kan zijn met de armleuning in de weg. Ook is de materiaalkeuze gemiddeld en kon de geluidsisolatie beter.
In het midden van het dashboard prijkt een 8,8" display (géén touchscreen) waarop je GPS, telefoonfuncties, rij-instellingen, het verbruik, het infotainmentsysteem Connected (standaard) enzovoort kan raadplegen. En voor de verandering zijn de schakelpeddels achter het stuur niet langer eigenwijs. Opschakelen doe je door te trekken, terugschakelen door te duwen. Zoals we allen gewoon zijn dus.