De kleurencombinatie van de buitenzijde, komt ook aan de binnenzijde terug. Daar vind je de accenttint onder meer in een streep op het dashboard (ook gewoon een sticker), de sierstiknaden en de opening in de kuipzetels met geïntegreerde hoofdsteunen. En ook hier is er veelvuldig van koolstofvezel gebruik gemaakt. Voor de middentunnel bijvoorbeeld.
We kunnen verder uitweiden over de aluminium pedalen, het genummerde typeplaatje voor de versnellingspook, of de specifieke tellerpartij, maar het is eigenlijk veel belangrijker te zeggen dat je in de DS3 Racing erg goed zit. Dankzij een diepte- en hoogteverstelling van het stuur, juist, maar vooral dankzij de erg goed zittende kuipjes. Die zijn sportief, maar blijven uit de buurt van overdrijving. En we noteren ook even dat wie achteraan plaatsneemt tegen de B-stijl op een extra handgreep wordt getrakteerd. Dat vergemakkelijkt de in- en uitstap en geeft je houvast, mocht de bestuurder absoluut de grenzen van het voertuig willen verkennen. Erg ruim is het achteraan niet. Dat is evenwel een beperking van het segment. Niet iets wat je deze auto specifiek kan aanwrijven.