De 308 modeljaar 2014 is geen grote auto. In zijn segment wordt hij zelfs als een kleintje bestempeld. Maar hoewel hij met z'n nieuwe bodemplaat korter is dan zijn voorganger, is z'n wielbasis gegroeid en tellen we ook bij de spoorbreedte extra centimeters. Dat betekent in dit geval ook meer ruimte binnenin. En wat de kofferruimte betreft doet hij - in normale configuratie - beter dan zijn Duitse concurrent bij uitstek. Het laadvolume tikt af op 420l, tot 1.228l met de achterbank neer.
Lichter en gestroomlijnd
Peugeots afgevaardigde in het C-segment is ook aerodynamischer dan heel wat sportauto's, met een Cx-waarde van 0,28, en is er in vergelijking tot zijn voorganger ook lichter op geworden. Tot wel 140kg, als we de constructeur mogen geloven. De winst werd vooral uit het onderstel en het koetswerk gehaald, dat delen uit aluminium en composietmateriaal bevat.
Kleur te betalen
Hij is er enkel als vijfdeurs of break - de SW - en je hebt de keuze uit 10 koetswerkkleuren, waarvan enkel donkergrijs niet betalend is. Opteer je liever voor een andere tint, hou dan € 530 opzij, of nog eens € 200 extra indien je je zinnen op Nacré Wit hebt gezet.