We hebben het al gezegd. Als je wil uitpakken met de allernieuwste technische snufjes, dan moet je eigenlijk een een prijsklasse zakken. Eenvoudigweg omdat de volumes daar de constructeurs nog wel in staat stellen alles op de voet te volgen. Dat gezegd zijnde - stellen dat Bentley hopeloos achterop hinkt is een fikse overdrijving. Je hebt natuurlijk wel telefoonintegratie, navigatie en uitgebreide infotainmentmogelijkheden. En de auto doet zelfs dienst als hotspot. Maar geen scherm dat jou en je passagier een verschillend beeld kan tonen, geen head-up-display of camerasysteem dat 360° om de auto kijkt. Eigenlijk hebben we het moeilijker met de materialen van de knoppen en de bedieningselementen. Daar zit nog behoorlijk wat kunststof tussen. Je verwacht je toch telkens aan wat edeler materiaal, maar zelf in dit segment valt er niet aan te ontsnappen. En er zijn ook geen uitzonderingen.
Bentley compenseert één en ander ruimschoots met de indrukwekkende afwerking van de andere panelen. Leder, fijn hout en schaapswollen tapijten domineren de aanblik. Het ziet er allemaal erg glorieus uit en het is duidelijk dat er honderden uren werk in kropen.
Je zit prinsheerlijk in de Flying Spur. En het best van al zit je achteraan, waar je over zeën beenruimte beschikt en de achterzetels ook nog individueel kan verstellen. De exceptionele geluidsisolatie draagt bij aan een serene en weldadige sfeer binnenin. Daar komt nog eens bij dat de geluidsinstallatie, zo maar eventjes 1.200watt sterk, een loepzuivere klank verspreid.
Wil dat zeggen dat er geen valse noten zijn dan? Wel, zo ver durven we evenmin gaan. Absolute perfectie zou een grotere instelbaarheid van het stuurwiel (dat nu in diepte onvoldoende verstelbaar is om iedereen een ideale rijhouding te garanderen) en enkele centimeters extra hoofdruimte wenselijk zijn. De steun van voorste meubilair verdient wel alle lof.
Geef commentaar
comments by Disqus